Wikia

Woordje van de auteur

Hallo iedereen, Woudpoot hier.

Al een lange tijd wou ik een fantasie serie schrijven, maar pas toen ik deze wiki ontdekte belsoot ik om er werk van te maken. Dit is mijn eerste serie, dus ik ben nogal zenuwwachtig of hij goed of slecht zal worden. De reeks is nog lang niet af, maar er komen steeds nieuwe hoofdstukken uit dus je kan al beginnen lezen.

Op mijn kladpagina kan je trouwens nog wat extra info vinden over dingen die de serie niet hebben gehaald:Woudpoot: Klad

Veel leesplezier!

Algemene informatie

Welkom in Alran, een land gelegen op het mysterieuse continent Stotella. Hoewel het er misschien uit ziet als een normale wereld in middeleeuwse tijd, is het veel meer dan dat. Dit continent is bewoond door dieren en rassen die tot de verbeelding spreken. Elfen, draakachtige mensen, reuzachtige zeeslangen,...en magie. Maar het is hier niet altijd zo vreedzaam. Alran heeft al vaak oorlog gevoerd met andere landen zoals Dessra. En, soms kom het gevaar vanuit Alran zelf...

Nadat er vele jaren vrede is in Alran, lijkt daar plosteling een einde aan te komen. Er gebeurd iets rampzalig dat vele gevolgen heeft voor Alran, Dessra gedraagt zich steeds vijandiger en zijn de leiders van Alran wel te vertrouwen?

Wereldopbouw

Deze infopagina's gaan over hoe het leven in Alran eruit ziet. Je hoeft ze niet te lezen voor je aan het verhaal begint, maar het is wel handiger als je dat wel doet, ik raad je aan om toch zeker de provincies en rassen (en buurlanden misschien ook) te lezen.

Delen

Deel 1: De Heldenproeven

Als Khaelen een onvergeeflijke fout begaat, beveelt de koning hem om 9 opdrachten te voltooien. Als het hem lukt deze opdrachten te volbrengen, zal de koning hem gratie verlenen. Hij trekt door het bijzondere land Alran en ontmoet vele vriendelijke mensen, maar ook gevaarlijke.

De opdrachten lijken moeilijker te zijn dan hij dacht, het lijkt wel alsof iemand hem saboteert. En is alles wel wat het lijkt? Khaelen herinnert zich zijn fout alleen nog maar heel vaag, is het wel zijn schuld? Of zit er meer achter?

Zal het Khaelen lukken de 9 opdrachten tot een goed einde te brengen?

Deel 2: ???

(nog niet aan begonnen)

Deel 3: ???

(nog niet aan begonnen)