Wikia

Drakenring banner
Drakenring logo
Algemeen
Maker IndigoIris
Genre Fantasy
Fandom Fictie
Leeftijd 12 +

Er dreigt oorlog te komen in het land van koning Falcon. Zijn zoon is nog best jong, maar moet al snel de wijde wereld in om opzoek te gaan naar de drakenring. Eldryn neemt wat vrienden mee op reis en komt langs vele steden en dorpen opzoek naar aanwijzingen waar de Drakenring zich kan bevinden...

Mededelingen

Momenteel heb ik het verhaal erg uitgedacht, maar staat het helaas nog niet op papier. Toch probeer ik hier wat te plaatsen. Het is een beetje geïnspireerd op de serie Merlin.

Hoofdstukken

Drakenring hfst 1
Drakenring hfst 2
Drakenring hfst 3
Drakenring hfst 4
Drakenring hfst 5
De reis Hoofdstuk 2 Hoofdstuk 3 Hoofdstuk 4 Hoofdstuk 5

De wereld

Ellendor - Rijk van koning Falcon

Ellendor is een rijk met een lange kustlijn. Het landschap is divers, wat vele mogelijkheden biedt met betrekking tot landbouw. Echter heeft Ellendor geen bergen binnen zijn grenzen, dus vindt er veel handel plaats met Rifnim.

In Ellendor staat de ruïne van de tempel van de drakenkoning. Dit was vroeger het middelpunt van magie, wat zich verspreidde over het gehele rijk. Nu is de tempel vergaan, met al zijn glorie en rijkdom. Wat weinige weten, is dat onder de ruïne nog steeds een bron van magie is. Dankzij de tempel, leven er nog steeds vele mythische dieren in de omliggende wouden. Denk hierbij aan; draken, eenhoorns, griffioenen en basilisken. Daarnaast zijn er ook veel normale dieren te vinden, die in vrede samenleven met de wat vreemde schepsels.

Elven, goblins en geesten zijn daar zeldzaam net als in de anderen rijken.

Fellendale- Rijk van koning Reas

Fellendale kan in het koude landschap niet aan alles komen. Kolossale bergen bieden plek aan grote draken en mysterieuze wezens. In de berg bevinden zich gangen, die kun je vergelijken met een gigantisch doolhof. Niemand heeft ooit de uitgang gevonden.

Camelos- Rijk van koning Allvin

Allvin is een strenge koning die goed regeert over het land. Camelos kan het goed vinden met alle anderen rijken, ondanks dat de koning magie haat is hij bevriend met koning Falcon uit Ellendor. In de bosrijke gebieden zijn alleen normale dieren te vinden, zoals zwijnen, vossen en verschillende vogelsoorten. De grote berg bij het rijk is vervloekt, daarom hebben ze geen mijnen ezo.

Rifnim-Rijk van koning Cedric

De oorlog met Fellendale zorgt voor een grote crisis in het rijk. Gelukkig kan Cedric rekken op hulp van Falcon en Allvin. In de berg leven vele wezens, maar er zijn ook veel mijnen.

IndigoIris landkaart

Magie

De bron ligt in Ellendor, dat is ook de magie die de meeste kennen, maar je hebt vele vormen.

Met sommige magie moet je geboren zijn en sommige kan je leren.

Normale magie

Deze magie kent bijna iedereen en is ook het makkelijkste.

Door middel van spreuken kan je bijvoorbeeld dingen laten zweven of makkelijk aan vuur komen. Dit maakt het leven van het volk een stuk makkelijker. Deze magie is ook te leren en ook makkelijk te gebruiken.

Edelmagie

Deze vorm van magie kan alleen de koninklijke familie. Deze magie is eigenlijk een combinatie van elfenmagie, normale magie en elementenmagie, dus het biedt vele mogelijkheden. Het is ook een van de sterkste vormen. Je kan door middel van denken vele spreuken uitvoeren, zoals water sturen of dingen laten bewegen. Je kan ook met draken communiceren en het goed vinden met natuur. Er zijn nog vele dingen die je kan met edelmagie, die in het verhaal nog gaat horen.

Elfenmagie

Deze vorm is alleen voor de elfen en de koninklijke familie. Deze magie word gebruikt om met voorouders te praten of de toekomst te voorspellen. Deze magie kan worden uitgevoerd door middel van spreuken en rituelen. Je kan ook met dieren en de natuur praten. Het is de eerste vorm van magie. Deze magie valt niet te leren voor mensen (tenzij je edelmagie hebt), enkel voor elfen.

Elementenmagie

Dit kunnen alleen elfen, tovenaars en mensen met edel magie begrijpen. Door middel van spreuken kan je planten laten groeien en water laten dansen. Ook kan je tsunami's en zandstormen oproepen als je er heel goed in bent.

Sommige mythische wezens kunnen dit ook doen. Je kan ook met dieren en planten communiceren.

Deze magie is lastig om te leren.

Druïdemagie

dit kunnen en Druïde en het valt te leren

Sommige artsen kunnen medicijnen maken, maar druïde gaan een stapje verder. Ze kunnen de ergste dingen genezen.Dat doen ze met drankjes, spreuken en kruiden.

Men zegt dat ze doodden weer tot leven kunnen wekken.

Zwarte magie

Deze magie kan iedereen leren, maar is afkomstig van de demonen. Het wordt gebruikt om mensen te vervloeken of als een soort elementenmagie. In plaats van planten laten groeien verwelken ze of ze worden giftig.

Mensen die het gebruiken zijn vaak door kwade krachten bezeten. Het is ook niet geheel ongevaarlijk, het kan zijn dat als je een spreuk doet je bijvoorbeeld blind wordt of scherpe tanden krijgt. Langzaam verander je in een demon

Trivia

  • De orginele afbeeldingen van de banner en logo zijn door Benoit Bernard gemaakt.