Wikia

GevallenEngel Banner Begin

Adriel (Ad-rie-jel) Venuscynthia Bryoncyte is één van de secundaire personages uit Gevallen Engel door Avondpoot.

Gevallen Engel icon 2 Adriel Gevallen Engel icon 1
Adriel
Biografische informatie
Geslacht Vrouw
Afkomst Hemelrijk
Ras Engel (gevallen)
Leeftijd 34
Familie
Moeder Onbekend
Vader Onbekend
Broer(s) Naamloos
Zussen Cyramelia
Fysieke informatie
Haarkleur Ravenzwart
Oogkleur Witgoud
Huidskleur Sneeuwwit
Andere Litteken over linkeroog
Chronologische en politieke informatie
Beroepen Onbekend, huisbaas
Eerste verschijning Hoofdstuk 8

Beschrijving

Adriel is een beeldschone gevallen engel met gitzwart haar dat haar linkeroog bedekt en tot haar achterwerk reikt. Haar linkeroog werd verminkt toen ze uit de hemel werd gestoten. Haar ogen hebben een witgouden kleur en ze heeft lange wimpers. Haar rug is ook bedekt met littekens. Toen Adriel nog in het Hemelrijk leefde had haar haar een boterbloemgouden kleur, maar toen ze werd verstoten werden ook haar eerder witte vleugels ook pikzwart. Dit gaf haar de bijnaam "zwarte raaf" onder de engelen die nog in het Hemelrijk leven. Adriel was 15 toen ze verstoten werd en haar beste vriendin Kico van 11 ging mee. Kico leeft nog steeds bij haar samen met de halfbloed-demonenbroers Darren en Gabe. Adriel is de huidige eigenaar van het huis van de Smaragdbloedlijn in het Astronomierijk; dit betekend dat ze er verblijft als ze in de buurt is. 

Van persoonlijkheid is Adriel kalm, beleefd en vriendelijk. Ze trekt een muur om zich heen, dus niemand behalve Darren, Gabe en Kico kent haar echt. Ze is een goed leider en blijft rustig in alle situaties. Desondanks is ze heel beschermend en enorm intelligent; ze weet het direct als iemand tegen haar liegt en kan vanalles opmaken uit één blik. Ze kan wel passief overkomen of alsof zaken haar niets kunnen schelen.

Geschiedenis

In het jaar 1714, toen Adriel 15 jaar oud was en Cyramelia nog niet geboren was (Cornelius was net 1 jaar oud) werd Adriel betrapt op omgang met gevaarlijke demonen. Dit was onmogelijk omdat alle demonen opgesloten werden in de onderwereld eeuwen geleden. Adriel werd met de zweep geslagen als straf, een slag voor elk uur dat ze met de demonen doorbracht. Dit waren er immens veel. Ze zwoor dat ze nooit tijd met de demonen doorgebracht had, waarop de leden van haar genootschap met schok beseften dat Adriel kon liegen door de demonenmagie die haar ziel had binnengedrongen. Adriel's enige vriendin die nog aan haar kant stond, Kico, wou haar beschermen en kwam dus voor haar op. Zowel Kico als Adriel werden vestoten en veranderden in gevallen engelen. De plek waar Adriel viel werd onvruchtbaar, verbrand en gitzwart in minder dan tien minuten tijd en ook Adriel's haren en veren werden donker van kleur. Adriel kreeg nu volle beschikking over haar demonenmagie, waardoor ze nu 2 gaven had. Ze zwoer dat ze dit nooit meer iemand zou laten overkomen door het naar haar mening corrupte Hemelrijk voorgoed te veranderen. Hieraan is ze ondertussen al 19 jaar bezig. Ze zocht twee demonenbroers op die ze had leren kennen; Darren en Gabe, en ze werden haar vrienden en teamgenoten, al worden ze vaak gezien als handlangers. Zodra ze Kico had gevonden voegde zij zich ook bij haar groep. De vier ontmoetten de Smaragdbloedlijn in het Astronomierijk; een hele bloedlijn die momenteel aan hun kant staat en zo goed als het kan meehelpt om het Hemelrijk te veranderen. Adriel kocht hun kasteel over en werd zo de huisbaas zodat ze daar kon blijven wonen. De bloedlijn respecteert haar en haar vrienden en zij respecteren de bloedlijn. Zo spendeerde Adriel haar 19 levensjaren vanaf ze 15 was in een poging het Hemelrijk terug goed te maken en een betere wereld te vormen voor haar toen nog ongeboren jongere zusje.. Cyramelia.

Trivia

  • In oude ontwerpen was het Adriel's rechteroog dat bedekt was. Er was ook een tijd waarin geen enkel van haar ogen bedekt was en het idee van het verwondde oog werd weggegooid, maar in het huidige ontwerp werd het terug aangenomen.
  • Adriel is 15 jaar ouder dan Cyramelia en dit maakt haar het oudste personage in de serie.
  • In hoofdstukken 11-20 voert Adriel de laatste stappen van haar plan om het Hemelrijk te veranderen aan; het vinden van een profetie die haar kan helpen.
  • In totaal heeft Adriel 2 generaties van de Smaragdbloedlijn meegemaakt (de 2 meest recente generaties) en ze is nog mentor geweest van Cheryl en Mica.
  • Adriel is geboren op 8 Oktober 1698. Haar sterrenbeeld is Micolonn.

GevallenEngel Banner Eind