GevallenEngel Banner Begin.png

Welkom op deze infopagina over Gevallen Engel door IJsdroom Vogeltje. Deze pagina gaat over drakensoorten die vroeger of nu te vinden zijn in het Schiereilandrijk. Draken hebben twee elementen; vuur of water, en elk element heeft 3 rassen waaronder 1 hoofdras en de 2 zwakkere aftakkingen. Wanneer een draak en een mens tijdens een bepaald tijdstip op hetzelfde moment worden geboren, worden ze zielsverwanten en zijn ze bestemd om elkaar te ontmoeten en voor eeuwig samen te blijven. Een voorbeeld hiervan zijn Mino en Mino, een waterdraak en haar zielsverwant die zelfs dezelfde naam delen.

IJsdraken

IJsdraken zijn de machtigste soort draken tesamen met Steendraken; zij beiden hebben de vaste magievorm van hun element. Alle IJsdraken kunnen zowel vrouwtjes als mannetjes zijn en hebben zilverwitte schubben. Ook hebben ze heldere bleekblauwe ogen die felblauw worden als de IJsdraak magie gebruikt. Hun magie is het spuwen van vlagen of scherven ijs en één spuw is al genoeg om de doorsnee mens fataal te worden zonder dat die het überhaupt doorheeft. IJsdraken zijn 10 meter lang en 5 meter hoog; ze zijn stevig en gespierd zodat ze tegen het hevige klimaat van de bergen en elkaar kunnen vechten.

IJsdraken worden niet meer gespot omdat ze in de begintijden van het Schiereilandrijk werden opgejaagd. Als reactie hierop legden ze allen hun eieren, verborgen ze die in de dikke ijslagen in de bergen in het noorden en gingen ze zelf slapen in hun grotten. Sinds die tijd hebben veel lawines, sneeuwstormen en aardverschuivingen de grotten verborgen en de eieren dieper de bergen in geduwd. Soms gebeurt het dat een ei bloot komt te liggen en dan nemen de Engelen het mee om er voor te zorgen. Dit zien ze als een goed voorteken of een voorteken dat er een nieuwe heerser in het Hemelrijk zal komen.

Waterdraken

Waterdraken zijn een aftakkingsras van IJsdraken; ze zijn minder sterk, maar nog steeds enorm gevaarlijk. Ze zijn kleiner dan IJsdraken; ongeveer 6 meter in lengte en 3 meter in hoogte. Ook dit drakenras kan beide geslachten zijn en ze hebben een mooie lichtblauwe huid met zeewiergroene accenten en lichtblauwe ogen die felwit worden als ze magie gebruiken. Waterdraken zijn soepel en elegant, want zij leven in de zeeën, meren en zelfs rivieren. Vele legenden doen de ronde over deze mysterieuze wezens van de diepte. Draken kunnen niet vliegen zoals IJsdraken, maar zwemmen doen ze razendsnel. Ze kunnen oprijzen uit het water, maar dit doen ze niet uit angst opgejaagd te worden zodra hun bestaan meer dan een legende wordt. Waterdraken spuwen grote stralen water, maar mist en wolken kunnen ze ook produceren. Ze leven in spelonken en kuilen of grotten in ruw terrein in de diepzee. 

​Waterdraken worden wel eens gespot door vissers, maar die worden niet geloofd en dus worden ze niet opgejaagd. Hun eieren leggen ze in geisers in zee en zodra die uitbarsten is er grote kans dat ook het ei opengaat. Hierdoor zijn sommige drakenbabies ontzettend jong of al behoorlijk oud qua existensiële leeftijd. Waterdraken zijn goed in omgang met de meeste zeewezens en zijn op zich vredevolle dieren. Waterdraken zijn de enige drakensoort, samen met lavadraken, die tweelingen kan produceren.

Stoomdraken

Stoomdraken zijn het andere aftakkingsras van IJsdraken. Stoomdraken zijn nog zwakker dan Waterdraken en ook de kleinste drakensoort van zijn element (water) net als vuurdraken van het vuur-element. Ze zijn altijd mannelijk, 2 meter lang en 1 meter hoog en hebben kleine donkerblauwe schubben met blekere spikkels. Ze hebben verder helderblauwe ogen die een bleekblauwe kleur krijgen als ze magie gebruiken. Stoomdraken blazen hete, vochtige lucht als ze zich bedreigd voelen en zijn te vinden op hooglanden, vulkanische vlaktes of rotsgebieden, vooral op plekken met geisers en warme poelen of kokende meren.

Ze liggen vaak gewoon te slapen in het water en worden wel eens gezien als een normale rots door hun goede camouflage-ervaring. Hun eieren leggen ze in kleine grotjes in vulkanen. Als het warm genoeg wordt komen die uit.

Steendraken

Steendraken zijn de machtigste drakensoort in hun element, gelijk met IJsdraken voor het waterelement. Ze hebben ook een vaste magievorm als talent. Ze zijn groter dan IJsdraken; 14 meter lang en 7 meter hoog. Ook hebben ze goudachtig witte schubben en bleek amberen ogen die fel gloeien als ze spuwen. Steendraken spuwen grote regens van kiezels en zand op een enorm hoge snelheid. Hierdoor is het doelwit al gauw dood of wordt hij levend begraven afhankelijk van zijn grootte. Steendraken leven in grotten, kloven, op rotsvlaktes, in bergen of soms zelfs in vulkanen. Deze draken kunnen van beide geslachten zijn.

​Hun eieren graven ze in de rotsen in en wanneer het drakenjong uitkomt moet het niet alleen zijn schaal breken, maar ook de rotsen. Dit ritueel is instinctief geworden na verloop van tijd. Alleen een sterk Steendrakenjong kan dit. Zwakke jongen blijven in de rots tot ze sterven. Steendraken hebben een woeste, opvliegende persoonlijkheid.

Lavadraken

Lavadraken zijn het eerste aftakkingsras van Steendraken. Zij hebben de vloeibare magievorm van het element vuur en zijn 11 meter lang en plus minus vijf meter hoog. Ze hebben een soepel en gespierd lijf en als ze spuwen, komt er smeulende lava uit hun muil. Ze roken ook ontzettend uit hun neusgaten of oren. Dood door een lavadraak is de meest pijnlijke van alle drakendoden. Lavadraken hebben een lichtgouden huid, dooraderd met brons. Ze hebben licht amberkleurige ogen die oplichten als ze spuwen. Deze drakensoort leeft altijd in vulkanen of grotten met lavawanden. Ze kunnen niet goed tegen de kou. Lavadraken kunnen net als Steendraken zowel vrouwtjes als mannetjes zijn.

​Lavadraken begraven hun eieren in halfzachte lava, hierdoor blijven ze warm. Ze laten hun jongen achter en die moeten zichzelf grootbrengen. Lavadraken zijn de enige drakensoort samen met waterdraken die tweelingen kan produceren. 

Vuurdraken

Vuurdraken zijn het laatste aftakkingsras van Steendraken. Ze hebben de gasvormige magievorm en zijn ontzettend klein; 1 meter lang en ongeveer een halve meter hoog. Met hun gespierde, donkergouden lijf kunnen ze overal tussenkruipen. Wanneer ze kwaad zijn spuwen ze steekvlammen; die kunnen tot tweedegraads brandwonden veroorzaken, maar niet meer. Verder hebben ze helder amberkleurige ogen die twinkelen als ze vuur spuwen. Vuurdraken zijn altijd vrouwtjes en zijn vrijwel overal te vinden. Velen denken dat het de enige drakensoort is, maar dat is niet het geval.

​Hun eieren worden in haardvuren gelegd door eigenaars, maar Vuurdraken kunnen ze zelf warm houden met hun ademhaling. Als een vuurdraak veel zout heeft gegeten spuwt hij groen vuur. De draken zijn vooral te vinden in huishoudens van heksen, als huisdier of aansteker voor de haard.

GevallenEngel Banner Eind.png