Wikia

De Dodelijke Schaduw is het tweede deel uit de serie Het Nieuwe Pad en de opvolger van Opkomende Donder.

Wereldopbouw

In mijn verhaal gebruik ik de normale wereldopbouw van Warrior Cats met niks speciaals erbij. Kijk hiervoor op de Nederlandse Warrior Cats wiki onder het kopje Wereld. Hier heb je alvast een linkje ernaartoe: https://warriorcats.fandom.com/nl/wiki/Algemene_Claninformatie Dit gaat over algemene kennis over de Clans.

Het verhaal speelt zich wel veel later af dan waar de Engelse boeken nu zijn.

Het verhaal

Achterflap

Jij bent dodelijk, Schaduwpoot, maar je hart is zo zacht als een veer.

Donder en Engel beginnen een lange zoektocht naar Donders ouders. Donder vermoedt dat ze bij de Stam der Waterstromen leven, maar hen vinden is nog niet zo makkelijk als ze dachten. Met z’n tweeën betreden zij nieuwe paden, met nieuwe gevaren..

Ondertussen zijn de Clans in rep en roer. Bijna alle medicijnkatten zijn vermoord! Schaduwpoot, die net leerling is geworden, gaat opzoek naar de daders. Ze komt erachter dat er nog meer gevaren zijn dan de moordenaars, en één van die gevaren is binnen haar Clan! Maar dan krijgt ze een voorspelling...

Bedankt Morgenpoot met het helpen!

Rollen

Hoofdrollen

Afbeelding Beschrijving
Donderslag tekening

Donder

Donder is een vroegere DonderClanleerling die erachter kwam dat zijn ouders niet van de Clans kwamen. Nu is hij samen met Engel op zoek naar hun in de bergen. Maar hij heeft geen idee dat hij een heel gevaarlijk pad gaat betreden en misschien zal niet iedereen er leven vanaf komen...

Schaduwveer de goede foto

Schaduwpoot

Schaduwpoot is pas net een leerling geworden en is van plan om samen met haar nestgenoten een groots krijger te worden, maar het begint al allemaal heel slecht en ze is vastberaden om de daders te vinden. Dan komt ze erachter dat sommige gevaren dichter bij zijn dan ze denkt. En wanneer ze het bijna heeft uitgevogeld, valt haar wereld uit elkaar.

Engelhart tekening

Engel

Engel heeft besloten om haar kwaadaardige familie achter te laten en samen met Donder op zoek te gaan naar zijn ouders. Maar is dat wel het juiste voor haar? En wat voor slecht nieuws zal haar broer over haar verspreiden, en zal dat ervoor zorgen dat ze nooit meer terug kan keren?

Vleugelpoot de goede

Vleugelpoot

Vleugelpoot is de aparte broer van Schaduwpoot. Hij heeft een fotografisch geheugen en kan daardoor alles terugvinden en goed dingen onthouden. Maar als de Clans achter iets verschrikkelijks komen, wordt zijn leven voorgoed veranderd en moet hij een pad bewandelen waarvan hij nooit had gedacht dat hij het kon.

Pruimpoot

Pruimpoot

Pruimpoot is het jaloerse zusje van Schaduwpoot en een veelbelovende leerling. Ze is altijd nét iets beter dan haar zusje en zou het ook nooit toegeven als dat niet zo was. Toch houden ze wel van elkaar en wie weet krijgen ze nog een sterkere band dan andere van dromen.

Duivelhart de goede

Duivelpoot

Duivelpoot staat bij de SchaduwClan bekend als een kater die een zeer geduchte tegenstander zal worden, maar andere katten weten beter. Zijn zus, Engel, weet van zijn plannen met hun vader, Waska, om de Clans te vernietigen en het is nog maar de vraag of niemand erachter zou komen, want dan is hij er geweest.

Bijrollen

Afbeelding Beschrijving
Bruinmist

Bruinkit

Bruinkit wordt bijna leerling en hij kan niet wachten. Hij is een enthousiaste kat die openstaat voor alles. Hij is goed in verstoppen en wil ook de beste jager van de Clan woorden. Ook heeft hij een oogje op Schaduwpoot, maar dat mag ze niet weten. Maar als hij dan eindelijk leerling wordt en een mentor krijgt, komt hij achter een geheim en weet hij niet meer wat hij moet doen.

Roodbont

Roodkit

Roodkit is de sterkste van haar nestgenoten en erg ambitieus. Beide, Pruimpoot en Schaduwpoot, mogen haar graag en ze wil graag met beide vrienden worden en denkt dat ze hun dichter bij elkaar kan brengen, maar wat ze niet weet is dat ze hun alleen maar meer van elkaar scheidt en het misschien wel erger maakt dan eerder. Ook trekt ze de aandacht van een zekere Vleugelpoot, maar als zijn pad veranderd, weet ze dat het over is tussen hen.

Waska

Waska

Waska is de sluwe zwerfkat die erg slim is en het uit heeft op de Clans. Nu hij de macht heeft weet hij dat hij alles kan doen wat hij wil en hij start zijn voorbereidingen voor een aanval op de Clans, te beginnen bij het verzamelen van vele, vele katten, maar ook is het tijd voor wraak en hij heeft het gemunt op een zekere kat van de SchaduwClan.

Licht van de Ochtend (Licht)

Licht van de Ochtendzon (Licht)

Licht is een Stamkat en de moeder van Donder. Ze hoopt maar al te graag dat ze haar verloren zoon ooit eens zou terugzien, het enige wat ze mist. Want verder heeft ze alles wat haar hartje begeert: een lieve partner, vele jongen en een geweldige plek die ze thuis kan noemen. Maar ze is ernstig ziek en ze vreest dat ze haar zoon nooit meer zal zien en dat alles ten einde zal lopen.

Lupa

Lupa

Lupa is een bijzondere wolf die de taal van katten spreekt. Ze leeft in een roedel waar ze de rol vervult van een doodnormale jager, maar eigenlijk is het allemaal een mantel voor wie ze echt is: een Profeet die voorspellingen weet en de toekomst kan zien. Ook heeft ze een verleden met Donder, op een manier die niemand had kunnen bedenken.

Zwartvleugel

Zwartvleugel

Zwartvleugel is een geheimzinnige poes. Iedereen denkt dat haar kits: Vleugelpoot, Pruimpoot en Schaduwpoot van haar nep-partner komen, Kraaienvleugel. Wat haar Clangenoten niet weten is dat ze eigenlijk van de zwerfkat Waska komen. Ze houdt iedereen voor de gek, behalve haar kits en Duivelpoot, die er sinds kort vanaf weten. Maar ze weet niet dat Waska nog een paar woordjes met haar te wisselen heeft en dat kan zomaar eens heel slecht aflopen voor haar.

Linkjes

Hoofdstukken

De Dodelijke Schaduw: De Clans

De Dodelijke Schaduw: Proloog

De Dodelijke Schaduw: Hoofdstuk 1 (Donder)

De Dodelijke Schaduw: Hoofdstuk 2 (Schaduwpoot)

De Dodelijke Schaduw: Epiloog

Anders

Het Nieuwe Pad: Overzicht

Weetjes

  • Er is getwijfeld of Engel weer een oogpunt zou krijgen.
  • Pruimpoot zou eerst niet heel erg veel voorkomen, maar ik wilde iets meer van het normale leven laten voorkomen zodat er ook wat "gewone" drama was, daarom heb ik haar verder uitgewerkt.
  • Ster, Maan en Zon zouden eerst helemaal niet voorkomen, daarna maar heel even en toen kregen uiteindelijk toch nog een wat grotere rol.
  • Sabina zou Schaduwpoot eerst nooit gekend hebben, dit is later veranderd in verband met een spoiler.
  • Roodkit en Bruinkit zouden ook geen grote rol krijgen, maar ik had toch wat meer karakters nodig en niet alleen maar Duivelpoot en Schaduwpoot.
  • Het idee om Ster een stotteraar te laten zijn kwam spontaan in me op toen ik het eerste hoofdstuk waarin zij verscheen schreef. Ik vond het wel leuk, dus heb ik het laten blijven.
  • De cover is gemaakt door Moonkitty1!