Aanhalingsteken 1.png
Na de val van de ster, zal een nieuwe dageraad rijzen uit de as van de eerste zonnestralen en water in vuur doen veranderen.
Middernacht en Vuurster
Aanhalingsteken 2.png

Leeswaarschuwing

Er komt moord voor in dit boek! Ik denk niet dat het heel heftig zal zijn, maar je bent gewaarschuwd!

Mededelingen van de schrijver

Aanwezigheid

Ik ben bijna dagelijks wel online, maar daar zal wel wat aan veranderen gok ik, want moet me goed gaan focussen op school en mijn baantje, maar hoop dat ik nog genoeg tijd heb om te schrijven.

Updates

Meer Duistere Hemelen hoofdstukken komen eraan!

Samenhang met de serie

In dit verhaal gebruik ik de wereldopbouw die ik altijd gebruik, kijk bij Sterrenstorm voor meer informatie.

Samenvatting

Na seizoenen lang bij het meer te hebben geleefd, hebben de Clans veel moeten doorstaan. Dat heeft hun sterker gemaakt en wijsheid gegeven. Maar wanneer er een nieuwe profetie komt is dat het eerste deel van een grote verandering voor de Clans. Ze gaan een nieuw tijdperk tegemoet en hebben oude helden weer nodig om hen erdoorheen te slepen. De eerste vonken van allesverwoestende vlammen dansen al in het rond, en één daarvan zelfs ín de Clans. Wie is het brein achter het plan om de katten rond het meer voor eeuwig te laten verdwijnen? En zal hij slagen? Samen met de SterrenClan bewandelen de krijgskatten een nieuw pad, maar waar zal het hen brengen?

Boeken

Boekomslag Flaptekst
Opkomende Donder Cover.jpg

Opkomende Donder

Een vijand die van binnen uit de Clans kapot zal maken, als een parasiet.

De vrede heeft de clans een periode van voorspoed en geluk gebracht, maar ook de aandacht getrokken van vele jaloerse ogen. Wanneer de clans zichzelf moeten beschermen, trekken ze elkaar mee de afgrond in. Een profetie brengt hoop, maar wat is de prijs?

Bedankt Mvs109 met het helpen! Cover gemaakt door Gebruiker:Moonkitty1!

De dodelijke schaduw cover.jpg

De Dodelijke Schaduw

Jij bent dodelijk, Schaduwpoot, maar je hart is zo zacht als een veer.

Donder en Engel beginnen een lange zoektocht naar Donders ouders. Donder vermoedt dat ze bij de Stam der Waterstromen leven, maar hen vinden is nog niet zo makkelijk als ze dachten. Met z’n tweeën betreden zij nieuwe paden, met nieuwe gevaren..

Ondertussen zijn de Clans in rep en roer. Bijna alle medicijnkatten zijn vermoord! Schaduwpoot, die net leerling is geworden, gaat opzoek naar de daders. Ze komt erachter dat er nog meer gevaren zijn dan de moordenaars, en één van die gevaren is binnen haar Clan! Maar dan krijgt ze een voorspelling...

Bedankt Morgenpoot met het helpen! Cover gemaakt door Gebruiker:Moonkitty1!

Duistere Hemelen cover.jpg

Duistere Hemelen

Na regen komt zonneschijn ... en een blauwe hemel.

Bladkaal komt eraan, maar momenteel is dat een van de minste problemen. Dood en verderf teisteren de katten van de Clans wanneer een ziekte zich in een razendsnel tempo verspreidt. Binnen de kortste keren raakt het kattenkruid op en moeten de medicijnkatten toezien hoe zij niet langer iets meer kunnen betekenen. Het is echter slechts het begin van alle problemen. De wind is gedraaid en langzaam keren de duistere hemelen weer terug. De Clans zullen alles op alles moeten zetten om zich voor de ondergang te behoeden.

Bedankt Marieke voor het helpen! Cover gemaakt door Gebruiker:Moonkitty1!

Kille WInden cover.jpg

Kille Winden

Wie een kuil graaft voor een ander, valt er zelf in.

Als er een heilige regel van de krijgscode wordt overtreden en het vertrouwen in hun voorouders verzwakt, kent de SterrenClan geen genade. De katten rondom het meer worden zwaar op de proef gesteld wanneer een paar afschuwelijke straffen hun territoria treffen. Ze zouden zich eigenlijk moeten verenigen. De Clans zijn echter nog nooit zo verdeeld geweest en langzaam maar zeker dreigt iedere kans op overleven met bloed besmeurd te worden.

Bedankt Marieke voor het helpen met de achterflap! Cover gemaakt door Gebruiker:Moonkitty1!

Personages

Hieronder is een lijst te vinden met een paar van de belangrijkste personen in de serie. Voor een gespecialiseerde lijst betreffende ieder deel, moet je op de overzichtspagina's per deel kijken.

Afbeelding Beschrijving
Donderslag tekening.png

Donderpoot

Donderpoot is een DonderClanleerling die zijn ouders heeft verloren. Ondanks dat, heeft hij zijn plek in de Clan gevonden en is hij heel erg blij. Maar als er een verschrikkelijke geheim wordt opgegraven, verandert dat alles en stort zijn hele wereld in.

Schaduwveer de goede foto.jpg

Schaduwpoot

Schaduwpoot is pas net een leerling geworden en is van plan om samen met haar nestgenoten een groots krijger te worden, maar het begint al allemaal heel slecht en ze is vastberaden om de daders te vinden. Dan komt ze erachter dat sommige gevaren dichter bij zijn dan ze denkt. En wanneer ze het bijna heeft uitgevogeld, valt haar wereld uit elkaar.

Heldere Hemel.jpg

Heldere Hemel

Heldere Hemel is weggegaan van zijn familie om zijn ware bestemming te vinden. Zijn reis was redelijk lang en heeft een aantal dierbaren verloren, maar hij is vastbesloten om zijn lot te vervullen. Toch lijkt dat allemaal niet zo gemakkelijk te gaan als iedereen een masker opzet om diens geheimen te verbergen, wat vertrouwen erg moeilijk maakt.

Engelhart tekening.png

Engel

Engel is een dappere kat die samen met haar broer en vader bij een groep zwerfkatten leeft. Als zij en haar broer naar de SchaduwClan vertrekken, omdat haar vader denkt dat ze daar gelukkiger zijn vindt ze dat allemaal best. Maar als ze achter de ware aard van het plan komt is ze woest.

Avondmaan tekening.png

Avondmaan

Avondmaan is de jonge medicijnkat van de HemelClan die zich nog al vaak strest. En als de SterrenClan haar ook nog eens verlaat, zijn alleen haar ouders en gestorven broertje nog over om haar te begeleiden. Maar is dat genoeg om haar te redden van het duistere kwaad?

Graanveld tekening.png

Graanpoot

Graanpoot is de slimme zoon van de WindClanleider, Hazenster, en commandant Vederstorm. Snel nadat hij een visioen ontvangt dat zijn bestemming niet binnen de Clans ligt, wordt hij weggejaagd door een hond. En dan staat hij voor een keuze, weggaan of blijven?

Eendenhart tekening.jpg

Eendenhart

Eendenhart, een mentor van de RivierClan, gaat in duistere periode tegemoet in zijn leven. De vraag is nog maar of hij het zal overleven.

Heemstvleugel tekening.png

Heemstvleugel

Heemstvleugel is een jonge SchaduwClankrijger die al snel een leerling krijgt, en die zorgt voor heel veel problemen. Krijgt hij zijn leerling ooit nog getraind?

Trivia

  • De serie is binnen 1 uur bedacht en heeft daardoor nog behoorlijk wat plotholes wat ik nog allemaal probeer te fixen
  • Boek 1 is los te lezen van de rest. Het enige verhaald at je moet weten voor de volgende delen is dat van Donderpoot (Graanpoot en Engel zijn ook nog wel handig).

Bedankjes

Covers

Moonkitty en Morgenpoot voor alle covers die ze voor mij hebben gemaakt!

Anders

  • Mvs109 voor het helpen met het maken van deze pagina en de achterflappen van de boeken!
  • Morgenpoot ook nog voor de achterflap van De Dodelijke Schaduw en een paar ideetjes!