Wikia

・ ⋆ ・ ⠄⠂⋆ ・ ⠄⠂⋆ ・ ⠄⠂⋆ ・ ⠄⠂⋆ ・ ⠄⠂⋆ ・ ⋆ ・ ⠄⠂⋆ ・

❝De kater draaide zijn kop schuin en keek me vreemd aan. ‘Wat praat je nou? Het is gewoon een vraag hoor, niet dat ik iets tegen je heb. Maar jij woont hier niet. Dat weet ik zeker. Anders was je nooit meer dan tien keer van de rotsen gegleden terwijl je heel hard “au, stomme ledenmaten” riep.’❞

Lichts lot, banner

━──────◅▻♢◅▻──────━

"Je lot is te veranderen, maar alleen met magie"

Lichts familie hangt aan de rand van een diepe klif: Zijn ouders verzwijgen de geheimen die hun altijd nog achtervolgen en zijn broer neemt deel aan een groep rebellen bij gebrek aan aandacht.

De jonge kater zit er midden in, zich afvragend wat het juiste kan zijn. Op een pijnlijke manier moet hij ontdekken dat het kwaad niet bij zijn vijand ligt, maar bij zichzelf.

━──────◅▻♢◅▻──────━

Mededelingen 

1e versie

Ik werk momenteel aan de 1e versie van dit verhaal. Dat betekent dat ik niet zo let op plotholes en grammatica (wel een beetje natuurlijk). Ik heb niet zoveel moeite met commentaar op bv spellingsfoutjes en plotholes, maar houd wel in je achterhoofd dat dit de 1e versie is. Als je liever een verbeterde versie van dit verhaal leest, kun je het beste even wachten. 

Herschrijven

Ik ga de 1e paar hoofdstukken binnenkort herschrijven. Ze hebben namelijk helemaal niets met de rest van het verhaal te maken en zitten me alleen maar in de weg. Als ik ze herschreven heb, plaats ik ze op de wiki! 

Illustreren

Ik ben van plan het hele verhaal te illustreren, maar waarschijnlijk pas nadat ik klaar ben met de comic!

Inleiding

Lichts lot was origineel gepland als een warrior cats fanfiction, maar groeide uiteindelijk uit tot een origineel verhaal. Er staan wel nog een aantal warrior cats referenties in, bijvoorbeeld "bladval" en "monster". Lichts lot valt onder het genre fantasie en wordt op een humoristische wijze verteld. 

Hoofdstukken

1: "Welke reden had ik eigenlijk?"​​​​​​

Hoofdrollen

Afbeelding Beschrijving
Lichts lot, Gebroken

Gebroken

Gebroken is een sociale en vrolijke kater. Hij heeft sterke beelden van wat goed of fout is en houdt zich daaraan. Hij denkt vaak realistisch en is meer op logica gericht dan op idealen.

Gebroken verbergt zich achter een duister verleden. Het heeft ervoor gezorgd dat hij heel moeilijk katten echt kan vertrouwen. Hij twijfelt aan elke kat, behalve zijn broer.

Lichts lot, Licht

Licht

Hij is een echte dromer en is meer gericht op idealen dan op logica. Hij vindt het erg belangrijk dat iedereen hem aardig vindt en dat maakt hem erg onzeker. 

Hij kan er heel veel willekeurige dingen uitfloepen. Dit doet hij als hij zich heel erg onzeker bij iemand voelt. Meestal heeft hij het idee dat hij daar geen controle over heeft.  Hij kan niet goed jagen en heeft een slechte conditie. Hij is niet zo handig en heeft vaak hulp nodig. 

Licht lot, Duister

Duister

Hij denkt vaak niet goed na voordat hij wat doet en realiseert zich meestal pas achteraf de gevolgen van zijn daden. Hij kan over heel veel dingen heel erg enthousiast zijn, soms zelf een beetje te. Ook denkt hij het vaak zelf altijd beter te weten dan de rest en luistert alleen als hij daar zin in heeft. Duister is vrij makkelijk te manipuleren, ondanks zijn eigen willetje. Hoewel hij soms een beetje vervelend overkomt, bedoelt hij het altijd wel goed.