Op zoek naar een nieuw verhaal om te lezen?

Op deze pagina kan je een snel overzicht vinden naar de lijsten van verhalen per verhaalklasse (een manier op deze wiki om verhalen in te delen naar totale lengte en bijbehorende pagina's).

Alleen beheerders kunnen fanons aan deze lijst toevoegen, maar je kan je fanon in deze lijst zetten en dan zet het beheer hem vanzelf hier neer.

Zelf een verhaal plaatsen?

Volgt binnenkort

Standalone (plus)

Standalones zijn (in principe) korte verhalen die maar één pagina op de wiki beslaan. Op die pagina is zowel het verhaal als eventueel informatie over personages en dergelijke te vinden.

Standalones met één extra pagina zijn "Standalone plus" verhalen die ook in deze lijst staan.

Verhaalomslag Beschrijving
Agartha, cover.jpg

Agartha door Vederklauw (Literatuur) (Standalone)

Samen met zijn vader en neef gaat Alex mee op zoek naar het mysterieuze Agartha, de wereld onder de onze, maar het avontuur begint pas echt als ze deze plaats hebben gevonden.

Alfons Poppentheater cover.jpg

Alfons Poppentheater door Morgenpoot (Fictie) (Standalone)

Wanneer het hondenweer losbarst op een gure decemberavond is een jongen gedwongen om te schuilen. Zijn schuilplaats, de winkel van een poppenhandelaar, is er echter eentje met vele geheimen.

Vraagteken.png

Aries avontuur door Vederklauw (Literatuur) (Standalone)

Een mysterieuze smokkelweg en een vreemd oud vrouwtje dat weer terug in het dorp is komen wonen, zetten Arie en zijn vrienden op het spoor van een oud geheim.

Ut1big.gif

De Begrafenisondernemers door Vederklauw (Literatuur) (Standalone)

Een stel jungledieren is teleurgesteld door de verandering die de bouw van een brug met zich meebrengen. Tijden veranderen, maar niet iedereen weet zich daar goed op aan te passen.

Billy-Elliot.jpg

Billy Elliot: op de balletschool door Vederklauw (Film) (Standalone)

Met veel pijn en moeite heeft Billy toch voet bij stuk gehouden. Nu zit hij op de Koninklijke Balletschool en oefent hij hard om zijn dromen waar te maken, maar dat valt allemaal nog niet mee.

Alfea, left wing.jpg

Koffie door Mvs109 (Winx Club) (Standalone plus)

Wanneer de bel voor de koffiepauze gaat, trekken de docenten van Alfea zich terug in hun wonderlijke wereld achter de deuren van de lerarenkamer.

Drama, liefde, verdriet, avontuur en dilemma's over theepotten. Niks is te gek op deze magische plek, maar wat er in de lerarenkamer gebeurt, kan daar misschien ook maar beter blijven.

Serie (plus)

Series zijn verhalen die meer dan drie wikipagina's tellen. Een van die drie pagina's moet verplicht een overzichtspagina zijn. Wat er op de (minimaal twee) andere pagina's staat, staat helemaal vrij. Serie plus verhalen zijn verhalen die meer dan 50.000 woorden aan inhoud tellen.

Verhaalomslag Beschrijving
Sneeuwharpij door Sandara, Aello.jpeg

Aello door Mvs109 (Literatuur) (Serie)

Aello vertelt het verhaal over de drie gezusters Harpij, in het bijzonder de oudste: Aello, die na hun geboorte aan de oppergod Zeus zijn geschonken.

Verdoemd om hem eeuwig te dienen, proberen de drie gezusters te overleven in het oude Griekenland en een uitweg te vinden in hun wrede bestaan.

FotoAlran.png

Alran door Woudpoot (Fictie) (Serie plus)

Als Khaelen een onvergeeflijke fout begaat, beveelt de koning hem om 9 opdrachten te voltooien. Als het hem lukt deze opdrachten te volbrengen, zal de koning hem gratie verlenen. Hij trekt door het bijzondere land Alran en ontmoet vele vriendelijke mensen, maar ook gevaarlijke.

De opdrachten lijken moeilijker te zijn dan hij dacht, het lijkt wel alsof iemand hem saboteert. En is alles wel wat het lijkt? Khaelen herinnert zich zijn fout alleen nog maar heel vaag, is het wel zijn schuld? Of zit er meer achter?

Zal het Khaelen lukken de 9 opdrachten tot een goed einde te brengen?

Superserie (plus)

Verhaalomslag Beschrijving
Alfea, left wing.jpg

Koffie door Mvs109 (Standalone plus)

Wanneer de bel voor de koffiepauze gaat, trekken de docenten van Alfea zich terug in hun wonderlijke wereld achter de deuren van de lerarenkamer. Drama, liefde, verdriet, avontuur en dilemma's over theepotten. Niks is te gek op deze magische plek, maar wat er in de lerarenkamer gebeurt, kan daar misschien ook maar beter blijven.

Boekenreeks

Verhaalomslag Beschrijving
Alfea, left wing.jpg

Koffie door Mvs109 (Standalone plus)