Lotsbestemming is de eerste novelle-reeks van Donderslag, dat wordt opgevolgd door de tweede: Leugens en Bedrog.

Wereldopbouw

In dit verhaal wordt de wereldopbouw van Sterrenstorm. Er zijn geen veranderingen gemaakt voor dit verhaal.

Achterflap

Een novelle-bundel over drie katten waar hun lot al voor hun was uitgestippeld. Maar accepteren ze het wel? En kunnen ze het nog veranderen? Volg Ochtenddauws, Schildpadbloems en Dauwschemers spannende avonturen die hen hebben gemaakt hoe ze zijn.

Cover door de geweldige Moonkitty!

De verhalen

Afbeelding Beschrijving
Ochtenddauws Teken cover.jpg

Ochtenddauws Teken

Jouw antwoord zal gewikkeld zijn in water.

Ochtenddauw wilde altijd al krijger worden, leider zelfs! Wat heeft haar gedachten veranderd?

Cover gemaakt door Gebruiker:Moonkitty1!

Oogpunten

  • Ochtendkit

Grote rollen

Schildpadbloems Hart cover.png.jpg

Schildpadbloems Hart

Is er nog een mogelijkheid om haar te redden van haar ondergang?

Er is nog altijd onduidelijkheid over de poes Schildpadbloem, de moeder van Engel en Duivel en de partner van Waska. Was ze echt een Clankat? En door wie is ze nou uiteindelijk echt vermoord?

Cover gemaakt door Gebruiker:Morgenpoot!

Oogpunten

  • Schildpadbloem

Grote rollen

  • Waska
  • Duivel
  • Engel
  • Hertenster
  • Houtlicht
Dauwschemers Schuld cover.png.jpg

Dauwschemers Schuld

Je moet eens goed nadenken hoeveel je er voorover hebt, Dauwpoot, want met de juiste motivatie kan alles!

Dauwpoot wilde een medicijnkat worden, maar Melkpoot was hem voor. Kan hij ooit nog zijn droom achterna gaan? En wat moet hij daar voor doen?

Oogpunten

  • Dauwpoot

Grote rollen

Rollen

Hoofdrollen

Afbeelding Beschrijving
Ochtenddauw foto.jpg

Ochtendkit

Ochtendkit is het jongste kit van de DonderClan, ze is avontuurlijk, dapper, ongeduldig en ondeugend. Ze is geboren tijdens de Grote Oorlog en is er dus wel aan gewend dat er veel gevochten wordt. Maar als de WindClan dan het DonderClankamp aanvalt en een toekomstige vader vermoord, gaat alles fout en werkt ze zich diep in de nesten. Het is maar de vraag of de profetie haar er uit gaat redden of het juist erger zal maken.

Engelhart de goeie.jpg

Schildpadbloem

Als een gevecht met haar leider Schildpadbloems thuisgevoel verpest, weet ze niet of ze nog langer in de Clan wil zijn. Ze voelt zich buitengesloten en krijgt de leerlingentaken aangewezen. Ze ontmoet een zwerfkat en wordt meteen verliefd. Ze spreken vaker af en ze wil haar hele leven bij hem zijn. Maar dan komt ze voor een keuze te staan. Haar familie verlaten of de liefde van haar leven?

Echt heel leuk.png

Dauwpoot

Dauwpoot kon niet wachten om leerling-medicijnkat te worden. Hij had er alleen nooit over nagedacht dat de medicijnkat al een leerling had en dus werd hij gedwongen om te trainen als krijger. Hij is nog altijd jaloers op Melkpoot en zou er veel voorover hebben om te ruilen met haar. En daar maakt iemand gebruik van. Kan Dauwpoot nog controle over zichzelf krijgen of luistert hij alleen nog maar naar de kat die zijn droom kan waarmaken?

Weetjes

  • Er is lang getwijfeld of Stippelloofs Keuze voor de plaats van Schildpadbloems Hart zou gaan. Uiteindelijk zag Gebruiker:Mvs109 een mooi verband waardoor het verhaal van Schildpadbloem er toch bij paste. Toen kreeg ik een goed idee waardoor Stippelloofs Keuze ook prima paste bij de tweede novelle-reeks.
  • Zelf vindt de schrijver Dauwschemers Schuld het interessants, al was het ook erg leuk om die van Schildpadbloem en Ochtenddauw te schrijven en is hij blij dat hij deze personages heeft gekozen.