De Aarde-Dynastie is een familie in Neonpolis. Op deze pagina is informatie te vinden over hun leefgebied, dieet, families en tradities.

Algemeen

De Aarde-Dynastie is de grootste en tegelijkertijd de saaiste familie van Neonpolis. Ze zijn omnivoren, dus ze eten muizen, vogels, insecten en zelfs planten: eigenlijk alles wat ze kunnen vinden. Aarde-katten hebben meestal brede schouders en zijn heel strategisch, nuchter en geboren leiders. Ook hebben ze de beste bouwstrategieën en zijn de verhoudingen tussen de Aarde-families eigenlijk altijd goed, dankzij hun geweldige diplomaten.

Alle families hebben een kenmerkende kracht die te maken heeft met het element aarde. De verdeling van machten is als volgt: planten (Hazelaar), zand (Sirocco), gesteente (Speksteen), klei (Keramiek) en metaal (Metaal).

Families

Sirocco-familie

Hun stichter, Sirocco, is vernoemd naar de zandstormen waar Juro op zijn vele reizen mee te maken heeft gehad. Meestal zijn ze wat slanker gebouwd dan de andere families en hebben ze lange snorharen en spitse oren. Sirocco-katten kunnen zand creëren en beheersen. Ze waren vaak de verkenners in de oorlogen van vroeger, die de vijanden letterlijk zand in de ogen strooiden.

Keramiek-familie

De Keramiek-katten kunnen klei creëren. Ze zijn de meest creatieve katten van alle Dynastieën en houden ervan om mooie kunst te maken. Soms worden ze gezien als wat zweverige types. De Keramiek-familie aanbidt de god van de kunsten, Nevon, nog meer dan de almachtige Juro. Ze zijn met weinig, maar daarom ook heel hecht.

Hazelaar-familie

De Hazelaar-familie is de grootste van de Dynastie. Ze kunnen planten laten groeien en beïnvloeden. Dat lijkt niet gevaarlijk, maar katten die weleens met deze familie te maken hebben gehad, praten wel anders! Hazelaar-katten zijn verspreid over heel de Dynastie en de familiehoofden hebben hun katten altijd gestimuleerd om een relatie aan te gaan met wie het wil - zolang diegene maar in de Aarde-Dynastie woont, natuurlijk.

Metaal-familie

De Metaal-familie woont ondergronds. Hoewel ze allemaal wel wat basisvaardigheden wat betreft metaalsturen hebben, heeft elke kat een metaalsoort waar hij of zij zich speciaal toe aangetrokken voelt. De Metaal-familie is bijzonder krachtig. Er is echter één familie die hun vloeken, waarmee ze dingen in metaal veranderen, ongedaan kan maken: de Atol-familie. Het is dus vast geen verrassing dat die twee families een onverbreekbare rivaliteit hebben.

Speksteen-familie

De Speksteen-familie kan gesteente creëren en beheersen. Een krachtige gave, maar moeilijk te beheersen en er zijn dan ook weinig leden die echt veel bereiken met hun krachten. Net als bij de Metaal-familie, hebben ook Speksteen-katten een favoriet gesteente. Meestal hebben ze ook zo’n steen in hun nest liggen, als talisman om boze dromen te verjagen.

Tradities

Familiehoofden

Familiehoofden worden meestal uitgekozen door de oudste en wijste katten van de familie. Als er twee goede kandidaten zijn, wordt er weleens tussen hen gestemd of komt er een duel om het uit te vechten.

Seizoensfeesten

Seizoensfeesten worden gehouden bij de Hongereik, op een groot, open veld.

Dieet

Aarde-katten zijn eigenlijk omnivoren. Ze eten voornamelijk bosprooi, zoals muizen en eekhoorns. Af en toe vangen ze ook kleine vogels, zoals koolmeesjes, en ze staan er ook om bekend om insecten te eten als tussendoortjes. Zelfs grote dieren als mollen zijn af en toe de klos en daarnaast vinden ze het ook niet verkeerd om veel planten te eten.

Lijst van Aarde-katten

Binnenkort?