Wikia

Heldere Hemel is een grote, middellangharige, witte kater met heldergele ogen.

Biografie:

Uiterlijk:

Heldere Hemel is een grote, witte kater met heldergele, redelijk kleine ogen. Ondanks dat hij groot is, heeft hij toch nog een redelijk soepele bouw en hij heeft een heel goed uithoudingsvermogen opgebouwd door al het reizen. Hierdoor heeft hij ook hele krachtige, grote poten. Zijn klauw zijn daarentegen wel redelijk versleten en niet al te scherp. Zijn pels is erg zacht, dik en pluizig, wat hem heerlijk warm houdt tijdens de koude tijden en daarom wordt hij ook haast nooit ziek. Snel is hij dan weer niet, maar met zijn technieken maakt dat niet echt meer uit.

Karakter:

Heldere Hemel is niet echt een prater, maar wel gewoon aardig. Hij praat meestal erg zachtjes en vindt het niet fijn als andere katten met hem meeluisteren tijdens een gesprek. Hij is dan ook niet bang om katten weg te snauwen als ze dat doen.

Hij kan er ook niet tegen als iemand hem iets vertelt wat hij allang weet, hij houdt van nieuwe dingen, niet oude. Als dan zoiets hoort, ebt zijn aandacht en interesse meteen weg en gaat hij ergens heen met zijn gedachtes. Hij is ook een echte denker en best slim, hij is vooral goed in het bedenken van nieuwe tactieken.

Verder is Heldere Hemel nog erg levendig en trots, maar niet zo trots dat het irritant begint te worden. Open is hij ook, want zodra hij ergens mee zit, zal hij meteen zijn hart luchten bij het eerstvolgende persoon waarbij hij zich op zijn gemak voelt.

Iets waar vele katten wel echt moeite hebben, is Heldere Hemels koppigheid. Als hij denkt dat hij gelijk heeft, heeft hij ook gelijk en dat is niet makkelijk te veranderen. Het lukt niet vaak om zijn standpunt te veranderen, maar als het dan toch gebeurd, zal hij toch nog iets verzinnen waarom hij deels wél gelijk had.

Een ander ding waar sommige katten zich aan ergeren, is zijn kritiek. Hij is niet snel onder de indruk en heeft ook al veel gezien van de wereld, dus om hem echt verbaasd te laten zijn is moeilijk. Doordat hij zo ongelooflijk kritisch is, geeft hij ook niet heel veel complimentjes, wat zeker de onzekere katten niet heel leuk vinden en daardoor kan hij ook wat arrogant overkomen alsof hij het zelf allemaal beter kan. Hij weet dan ook heel goed iemands zwakke punten te vinden.

Relaties:

Familie:

Ouders:

Vallende Regen en Schuilende Geest waren allebei erg zorgzame ouders, maar toen zijn vader de Lichtdrager van de Stam werd en zijn moeder haar poten vol had aan zijn twee broers, kreeg hij een stuk minder aandacht. Dit veranderde Heldere Hemel heel erg en was ook een reden wat hem stimuleerde om weg te gaan van de Stam der Zonnestralen. Gelukkig heeft hij het voordat hij wegging nog goed kunnen maken met zijn moeder en liet hij haar met een gerust hart achter. Met zijn vader had hij geen makkelijk afscheid en Heldere Hemel denkt er nog vaak aan terug, maar weet ook dat hij er niks meer aan kan doen.

Nestgenoten:

Zijn twee broers, Rijzende Dageraad en Glanzende Schemering, waren de drukste kittens die de Stam had en hun moeder had dan ook haar poten vol aan hen. Zijn twee broers waren ontzettend ondeugend en gingen er vaak alleen op uit, en als ze dan gestraft werden en Heldere Hemel niet, sloten ze hem buiten, wat Heldere Hemel diep heeft geraakt. Nadat Glanzende Schemering stierf, werd zijn band wel beter met Rijzende Dageraad en dat was ook reden waarom hij eigenlijk wilde blijven.

Hij kon het ook erg goed vinden met zijn zusje, Angstige Avond, maar die overleed helaas al erg vroeg waardoor hun band niet meer heeft kunnen groeien.

Anderen:

Hij is niet heel veel katten tegengekomen op reis waar hij echt goede vrienden mee was, maar degene die hij tegenkwam werd ook meteen zijn beste vriendin. Helaas verdween Sterrenspoor tijdens een zware storm. Hij had veel liefdesverdriet om haar en heeft dagenlang naar haar gezocht. Uiteindelijk besloot hij dat hij verder moest gaan en hij heeft haar nooit meer gevonden.

Vaardigheden:

Jachttechnieken:

Omdat hij best lang alleen heeft moeten overleven, zijn zijn jachttechnieken meer op instinct gebouwd dan echt geleerd, maar hij heeft het aardig goed onder de knie. Doordat hij niet snel genoeg is voor zijn prooi en niet de snelle reflexen ervoor heeft, heeft hij zichzelf geleerd om geluidloos te kunnen sluipen, ook in bomen.

Vechttechnieken:

Hij heeft zichzelf goed leren verdedigen, en zijn kracht hielp zeker mee. Hij is soepel, maar niet al te snel, wat nog weleens zijn valkuil kan zijn, maar door zijn hoge sprongen komt hij meestal goed weg. Hij is er niet bang voor om zijn tanden te laten zien en vecht bijna alleen maar met ontblootte klauwen.

Trivia:

  • Hij is het achterneefje van Donderslag.
  • Hij is op precies hetzelfde moment als Donderslag geboren.
  • Heldere Hemels naam is gebaseerd op de eerste leider van de HemelClan, maar zijn uiterlijk niet.
  • Van alle hoofdpersonages in Het Nieuwe Pad, lijkt Heldere Hemel waarschijnlijk het meest op Vuurster.
  • Hij is pas in boek 3, Duistere Hemelen, een oogpunt.
  • Hij is vernoemd naar zijn tante, Heldere Lucht.
  • Hij heeft erg veel moeite met het onthouden van namen, het schiet hem altijd pas later te binnen en moet je al vaker gezien hebben voordat het in zijn geheugen geprint staat.