Wikia

Sterrenstorm is de naam van Donderslags Warrior Cats universum.

Sterrenstorm: Overzicht
WC onbekend icon
Algemeen
Maker Donderslag
Fandom Warrior Cats
Leeftijd 13+

Leeswaarschuwing

Er kan moord, verkrachting, marteling en andere heftige dingen voorkomen in mijn fanfictions!

Mededelingen van de schrijver

Aanwezigheid

In de zomervakantie weet ik niet precies wanneer ik wel/niet online ben, maar ik zal waarschijnlijk wel te bereiken zijn.

Updates

Ik ben voor nu vooral bezig met de hoofdstukplanningen.

Plannen

Voor de zomervakantie is mijn doel om Glad IJs en Schildpadbloems Hart af te werken. Verder zal ik nog aan Duistere Hemelen en Kroningsbries' Beslissing schrijven, maar een origineel verhaal en enkele collabs gaan voor op die twee.

Samenhang met Warrior Cats

In mijn verhalen gebruik ik de normale wereldopbouw van Warrior Cats met niks speciaals erbij. Kijk hiervoor op de Nederlandse Warrior Cats wiki onder het kopje Wereld. Het verhaal speelt zich wel veel later af dan waar de Engelse boeken nu zijn. Het eerste (chronologisch gezien) speelt zich vijf tot 10 jaar na het laatste Warrior Cats boek af.

Spoiler!!

Dit boek speelt zich af met in de informatie die tot en met River of fire (boek 5 serie 6). Daarom worden er ook dingen genoemd, die je misschien nog helemaal niet bent tegengekomen met lezen, ook kunnen er wat dingen ondertussen veranderd zijn naarmate de series verder gaan, maar dat is dan niet gebeurd in mijn verhalen, of ik moet er wat op verzinnen.

Wat er anders is:

  • Leerlingen moeten naar de Maanpoel reizen voordat ze krijgers worden. Daar krijgen ze flitsen van hun toekomst, soms een profetie of een waarschuwing, maar meestal gewoon familie die hun feliciteerd. Of, ze moeten mee als iemand anders (op medicijnkatten na) naar de Maanpoel gaat, dan tongen ze ook samen met de SterrenClan, als het hun eerste keer is dan. Ze moeten voordat ze krijger worden, één keer met de SterrenClan hebben samengetongd.
  • De SchaduwClan en de HemelClan hebben nog steeds ruzie.
  • Er worden misschien gedurende de verhalen wat dingetjes aan de krijgscode veranderd.

Boeken

Het Nieuwe Pad

Samenvatting

Na seizoenen lang bij het meer te hebben geleefd, hebben de Clans veel moeten doorstaan. Dat heeft hun sterker gemaakt en wijsheid gegeven. Maar wanneer er een nieuwe profetie komt is dat het eerste deel van een grote verandering voor de Clans. Ze gaan een nieuw tijdperk tegemoet en hebben oude helden weer nodig om hen erdoorheen te slepen. De eerste vonken van allesverwoestende vlammen dansen al in het rond, en één daarvan zelfs ín de Clans. Wie is het brein achter het plan om de katten rond het meer voor eeuwig te laten verdwijnen? En zal hij slagen? Samen met de SterrenClan bewandelen de krijgskatten een nieuw pad, maar waar zal het hen brengen?

Boekomslag Flaptekst
Opkomende Donder Cover

Opkomende Donder

Een vijand die van binnen uit de Clans kapot zal maken, als een parasiet.

De vrede heeft de clans een periode van voorspoed en geluk gebracht, maar ook de aandacht getrokken van vele jaloerse ogen. Wanneer de clans zichzelf moeten beschermen, trekken ze elkaar mee de afgrond in. Een profetie brengt hoop, maar wat is de prijs?

Bedankt Mvs109 met het helpen! Cover gemaakt door Gebruiker:Moonkitty1!

De dodelijke schaduw cover

De Dodelijke Schaduw

Jij bent dodelijk, Schaduwpoot, maar je hart is zo zacht als een veer.

Donder en Engel beginnen een lange zoektocht naar Donders ouders. Donder vermoedt dat ze bij de Stam der Waterstromen leven, maar hen vinden is nog niet zo makkelijk als ze dachten. Met z’n tweeën betreden zij nieuwe paden, met nieuwe gevaren..

Ondertussen zijn de Clans in rep en roer. Bijna alle medicijnkatten zijn vermoord! Schaduwpoot, die net leerling is geworden, gaat opzoek naar de daders. Ze komt erachter dat er nog meer gevaren zijn dan de moordenaars, en één van die gevaren is binnen haar Clan! Maar dan krijgt ze een voorspelling...

Bedankt Morgenpoot met het helpen! Cover gemaakt door Gebruiker:Moonkitty1!

Duistere Hemelen cover

Duistere Hemelen

Na regen komt zonneschijn ... en een blauwe hemel.

Bladkaal komt eraan, maar momenteel is dat een van de minste problemen. Dood en verderf teisteren de katten van de Clans wanneer een ziekte zich in een razendsnel tempo verspreidt. Binnen de kortste keren raakt het kattenkruid op en moeten de medicijnkatten toezien hoe zij niet langer iets meer kunnen betekenen. Het is echter slechts het begin van alle problemen. De wind is gedraaid en langzaam keren de duistere hemelen weer terug. De Clans zullen alles op alles moeten zetten om zich voor de ondergang te behoeden.

Bedankt Marieke voor het helpen! Cover gemaakt door Gebruiker:Moonkitty1!

Novelles

Lotsbestemming

Een novelle-bundel over drie katten waar hun lot al voor hun was uitgestippeld. Maar accepteren ze het wel? En kunnen ze het nog veranderen? Volg Ochtenddauws, Schildpadbloems en Dauwschemers spannende avonturen die hen hebben gemaakt hoe ze zijn.

Boekomslag Flaptekst
Ochtenddauws Teken Cover

Ochtenddauws Teken

Jouw antwoord zal gewikkeld zijn in water.

Ochtenddauw wilde altijd al krijger worden, leider zelfs! Wat heeft haar gedachten veranderd?

Cover gemaakt door Gebruiker:Moonkitty1!

Schildpadbloems Hart cover

Schildpadbloems Hart

Is er nog een mogelijkheid om haar te redden van haar ondergang?

Schildpadbloem verdween om onbekende redenen voor Clankatten, maar sommige katten weten de waarheid. Is Duivelpoots en Waska's wraak op de Clans wel terecht? En wat moest ze doorstaan in de laatste manen van haar leven?

Cover gemaakt door Gebruiker:Morgenpoot!

Leugens en Bedrog

Drie katten ... drie katten die moesten liegen voor hun eigen bestwil, maar was het wel de juiste keuze? En is niemand erachter gekomen? Sinteldauw, Stippelloof en Sparrentak moesten allemaal voorzichtig zijn met wat ze zouden zeggen, niemand mocht iets verraden, anders zou hun toekomst compleet verwoest worden. Is het ze gelukt?

Boekomslag Flaptekst
Sparrentaks Mysterie cover

Sparrentaks Mysterie

Oh nee! Mistster zal me verbannen als hij weet wat er gaande is!

Nadat zijn leerling de Clan heeft verlaten en zijn broer is vermoord, komt de jonge SchaduwClankrijger, Sparrentak, in een depressie. Er is één kat die hem helpt er weer bovenop te komen, maar misschien helpt het iets te goed...

Verhalen van het Duistere Woud

Boekomslag Flaptekst
Glad IJs cover

Glad IJs

Je leeft nu, geniet ervan, want morgen kan het weer een ander verhaal wezen.

Vliegkit is een kleine kit die erg gepest wordt door de leerlingen en zijn holgenoten. En als hij dan eindelijk leerling wordt, is het er niet beter op geworden. Totdat vreemde katten hem de mogelijkheid geven om sterker te worden dan hun allemaal, zodat ze hem niet meer kunnen pesten. Hij gaat akkoord met hun plan, maar als het nog steeds niet helpt verzint hij een gruwelijk plan die het tij zal keren.

Gebruiker:Mvs109 heeft de titel bedacht, echt super bedankt daarvoor! Cover gemaakt door Gebruiker:Moonkitty1!

Kroningsbries' Beslissing cover

Kroningsbries' Beslissing

Hij heeft de keuze uit liefde, familie of zichzelf. Deze keuze zal de toekomst bepalen...

Kroningskit is een jonge kit van de WindClan met een grote toekomst voor zich. Hij brengt een profetie met zich mee, een profetie die de toekomst kan bepalen. Maar als donkere schaduwen zich ermee gaan bemoeien, loopt het uit de hand. Zullen zij Kroningskit beslissing beïnvloeden? En uit wat bestaat de keuze eigenlijk? Zal dit het einde betekenen voor de vrede die er al zolang was? Of zal dit het begin zijn van het glorieuze tijdperk voor de WindClan, voor alle Clans?

Informatiepagina's

(apart van de Clans dan)

Sterrenstorm: De Grote Oorlog

Sterrenstorm: De Stilte

Sterrenstorm: De WindClan Gids

Sterrenstorm: Geheimen van de DonderClan

Sterrenstorm: De HemelClan Handleiding

Sterrenstorm: Legendes van de RivierClan

Sterrenstorm: Mysteries van de SchaduwClan

Personages

Sterrenstorm: Avondmaan

Sterrenstorm: Bloemenvacht

Sterrenstorm: Bomenschaduw

Sterrenstorm: Bronspoot

Sterrenstorm: Cederoor

Sterrenstorm: Donderslag

Sterrenstorm: Dauwvacht

Sterrenstorm: Heldere Hemel

Sterrenstorm: Langhaar

Sterrenstorm: Schaduwveer

Sterrenstorm: Vonkster

Sterrenstorm: Windjager

Bonusverhalen

Oneshots die niet in een Gids zitten:

Sterrenstorm: De weg naar huis

Locaties

Hier heb ik een linkje naar informatie over het Clan territoria

Ik verzin het HemelClan territorium zelf en houd me niet zo strak aan de territoria van de andere Clans.

Dit is hoe de de territoria nu ongeveer zijn, de HemelClan heeft eig nog een deel van de SchaduwClan en de WindClan moet eig het dichtstbij de Maanpoel zijn: Foto territorium

Bedankjes

Tekeningen

  • IJsdroom Vogeltje voor de geweldige tekeningen van Donderpoot, Engel (2x), Graanpoot, Avondmaan, Heemstvleugel, Vonkster en Heidepoot! Hier zie je ze even allemaal: Hoofdpersonen Opkomende Donder getekend Engelhart tekening 2

En dan nu ook nog echt een super zieke poster voor De Dodelijke Schaduw, echt heel erg bedankt! Poster De Dodelijke Schaduw

  • Maanvisser voor de prachtige tekening van Eendenhart!
  • Zonnepoot voor deze super mooie tekening: Donderslag door Zon

Covers

  • Heel erg bedankt Moonkitty1 voor de covers van Opkomende Donder, Kroningsbries' Beslissing, De Dodelijke Schaduw en Ochtenddauws Teken: Opkomende Donder Cover , De dodelijke schaduw cover, Kroningsbries' Beslissing cover en Ochtenddauws Teken Cover
  • En ook nog veel dank aan Morgenpoot voor het maken van de cover van Donderpoots Kittentijd: Donderpoots Kittentijd cover en ook nog van de seriecover die ik hard nodig had! Hier is de practige cover van het Nieuwe Pad: Het Nieuwe Pad cover

Anders

  • Mvs109 voor het helpen met het maken van deze pagina en de achterflappen van Opkomende Donder en Duistere Hemelen! En altijd tips geven. Ook heeft ze de titel Glad IJs verzonnen en nog wat beters voor het verhaal zelf. Plotholes heeft ze ook altijd door. Super bedankt voor alles!
  • Morgenpoot voor het helpen van het maken van de achterflap van De Dodelijke Schadw en het helpen met ideeën en fouten!